• Natuurlijk, beter slapen!

Magnesium

Een groot aantal Nederlanders heeft een tekort aan magnesium. Volgens bepaalde onderzoeken zou het gaan om ongeveer de helft van de mensen. Dit tekort kan een goede nachtrust in de weg staan. Magnesium heeft onder andere invloed op de stofwisseling, uw gemoedstoestand en werkt stressverlichtend. Daarnaast slaapt u dieper door magnesium, wat bijdraagt aan uw gezondheid.

Slapeloosheid
Iedereen heeft wel eens een slechte nacht, alleen bij sommige mensen wordt slapeloosheid problematisch. Zo kunnen ze niet inslapen of hebben ze problemen met doorslapen. Magnesium is een uitstekend slaapmiddel en misschien wel de belangrijkste om als eerste uit te proberen. Het heeft namelijk een ontspannende werking op het zenuwstelsel en wanneer u ontspannen bent, slaapt u sneller in en slaapt u dieper. Niet alleen zorgt magnesium voor meer ontspanning, maar de stof speelt ook een belangrijke rol in de aanmaak van het slaaphormoon melatonine.

Oorzaken van insomnia
Slapeloosheid, oftewel insomnia, kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het probleem ontstaan doordat u in een stressvolle periode zit of doordat u een emotionele gebeurtenis heeft meegemaakt, zoals een scheiding of het overlijden van een dierbare. Door het slechte slapen kunt u in een vicieuze cirkel terechtkomen. U wordt gefrustreerd naarmate u slechter slaapt en kunt stress krijgen bij het vooruitzicht op weer een gebroken nacht. De stress veroorzaakt door het niet slapen, houdt u weer langer wakker. Daarnaast kan slapeloosheid zorgen voor verkeerde slaapgewoontes, zoals overdag een dutje doen, te lang in bed blijven liggen of het gebruik van slaappillen of alcohol om in slaap te vallen. Dit verergert het probleem alleen maar. Gelukkig zijn er enkele natuurlijk oplossingen voor slapeloosheid, zoals het gebruik van magnesium supplementen.

Wat is magnesium?
Magnesium is een essentieel mineraal dat een onmisbare rol speelt in je lichaam. Zo wordt magnesium gebruikt in meer dan 300 lichamelijke reacties en is het onder andere van invloed op je spieren, zenuwen, immuunsysteem, botten, tanden en hart. Veel mensen lopen het risico op een tekort aan magnesium. Je valt in de risicogroep als je ouder bent dan 50, overmatig alcohol gebruikt, diabetes of een stofwisselingsziekte hebt. Ook bij een gezond dieet kan het zijn dat je een tekort aan magnesium hebt. Dit kun je aanvullen met de juiste voeding of met een voedingssupplement. Magnesium komt onder andere voor in donkere bladgroenten, zaden en noten, zuivel, vlees, koffie en donkere chocolade.

Beter slapen met magnesium
Wanneer je af en toe moeite hebt met inslapen of goed doorslapen kan magnesium zorgen voor verbetering. Een transdermale toediening (pleister via de huid) is de ultieme manier van opname. Daarmee stijgt de biobeschikbaarheid naar ± 65%. Orale producten dienen eerst door het lichaam verteerd te worden en daarmee is de biobeschikbaarheid (opname door het lichaam) slechts ± 15%.

  • De kracht van transdermaal
  • De kracht van transdermaal

    Orale producten hebben last van First-Pass-Effect en de biologische beschikbaarheid is slechts 15%. De slaappleister heeft een 4 keer hogere biologische beschikbaarheid (75%). Door de langzame afgifte geeft de pleister een geleidelijke dosis gedurende 8 uur.
    • hoge biologische beschikbaarheid (opname)
    • geleidelijke afgifte in 8 uur
  • [ advertentie ]
  • [ advertentie ]

    GRATIS UITPROBEER ACTIE!
    Probeer nu 6 slaappleisters GRATIS uit, u betaalt enkel de verzendkosten € 1,95!
    • 6 slaappleisters van € 5,95 voor € 0,00
    • Gebruik waardebon korting bij uw bestelling: BSAX10
    • op voorraad & direct leverbaar

    Bestel online

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker juist werkt.